سئو

افزایش همیشگی رنک گوگل

لطفا ابتدا دقت بفرمایید : افزایش رنک نه افزایش پیج رنک.

اگر از 10 استاد سئو در مورد اهداف الگوریتم پنگوئن گوگل بپرسید، 9 نفر از آنها بطور ناخوداگاه سه کلمه‌ی زیر را بیان می کنند:

“بررسی anchor text بیش از حد بهینه ‌شده”.

این حرف اشتباه است.

به عکس زیر نگاه کنید:

google trust1 300x280 - افزایش همیشگی رنک گوگل

آنچه که مشاهده می‌کنید، تفکیک anchor text برای یک سایت تایید شده در الگوریتم پنگوئن یعنی cabbagesoup-diet.com است، در حال حاضر این سایت رتبه یک را برای کلمه کلیدی “cabbage soup diet” داراست. با محاسبات من، 65% از anchor text آنها شامل تغییرات کوچیکی در cabbage soup diet – و 30% از anchor text نیز با انطباق کامل همراه است.

چطور چنین چیزی ممکن است؟ مگر پنگوئن در مورد anchor text نیست؟

جواب منفی است. پنگوئن در مورد trust (اعتماد) است و افزایش اعتماد به سایت بی شک مهم ترین تاثیر در افزایش رنک و بهبود نگاه گوگل به سایت هاست.

سئوکاران به دلیل پستی از MicroSiteMasters.com مجبور شدند این را بپذیرند که anchor text تمام الگوریتم پنگوئن گوگل است.

اما سئوکاران بعد از مقایسه‌ی سایت‌هایی که توسط الگوریتم مجازات شده بودند با سایت‌هایی که از این اثر محفوظ مانده‌اند، به این نتیجه رسیدند که وقتی به هر سایتی که تحت مجازات الگوریتم پنگوئن قرار گرفته است به طور جداگانه نگاه ‌کنیم، می‌بینیم که یک “کلمه‌ی کلیدی پولی” را به عنوان anchor text برای بیش از 60% از لینک‌های ورودی اش ثبت کرده است.

به عبارت دیگر، علت این‌که تحت مجازات پنگوئن قرار گرفتید، حتماً به کارگیری anchor text بیش از حد بهینه شده است.

در جامعه‌ی سئو، همه‌ی افراد موافقند که پنگوئن فقط در مورد anchor text است، بنابراین استراتژی سئوی خود را به نحوی تغییر دادند که ” anchor text را تغییر بدهید” را شامل شود. ولی آن‌ها از نقل قولی از همان مقاله غافل شدند که باعث شگفتی من شد: “دارا بودن بیش از 60% از anchor text ی که کلمه‌ی کلیدی پولی باشد، ضمانتی برای این نیست که سایت  شما تحت تأثیر مجازات‌ها قرار بگیرد “

کلمه کلیدی پولی یعنی چه؟

وقتی شما به یک شخص یا سایت هزینه ای می دهید تا برای شما بک لینک بسازد، او شروع می کند به ساخت anchor text های کاملا مشابه اما با حالت های مختلف ، تا بتواند سایت شما را در آن کلمه خاص بالا بیاورد. مثلا اگر می خواهید در سوغات شیراز، رتبه اول گوگل را کسب کنید و از بک لینک برای افزایش رتبه استفاده کنید، آن سایت یا فرد که پول گرفته است با استفاده از همین کلمه سوغات شیراز بدون تغییر صده ها بک لینک می سازد و اینجاست که الگوریتم پنگوئن مشکوک می شود که چطور ناگهان ده ها بک لینک با بهترین وضعیت ساخته شده است و … !

پنگوئن بالاخره در مورد anchor text هست یا نه؟ هر دو که نمی‌تواند درست باشند.

هنگامی که من به تحلیل غیر رسمی از سایت‌هایی که تحت مجازات پنگوئن قرار گرفته‌اند در مقایسه با سایت‌هایی که تحت این تأثیر نبوده‌اند می پردازیم، می‌بینیم که تنها یک چیز وجود دارد که باعث می شود این دو با هم فرق داشته باشند و آن اعتماد است. به عبارت دیگر، trust نه تنها کمک می‌کند تا سایتتان را در مقابل آپدیت‌ های گوگل مقاوم‌ تر کنید، بلکه علاوه بر آن به شما کمک می‌کند تا رنکینگ بهتری را در بالاترین موقعیت به دست آورید.

سئوی منفی ( LOL)

هیچ شکی نیست که trust فاکتوری است که سایتتان را از آسیب‌های گوگل و آپدیت‌های بعدی مصون نگه می‌دارد. اما دلیل دیگری برای بررسی اعتماد گوگل به سایت شما وجود دارد که سئوی منفی نام دارد. این روزها حرفهای زیادی در مورد سئوی منفی هست، ولی روی هم رفته خیلی مهم نمی باشد. چون همانطور که قبلاً هم گفتیم گوگل سایت‌هایی مورد اعتمادش را مجازات نمی‌کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا